DOVADA: Filmul TVM de 14 minute cu acuzaţiile aduse de Tărâţă lui Dragnea

Un clip de 14 minute postat de TVM Neamţ pe youtube este “depozitul” din care userul ziar piatra neamţ” a extras acele selecţii cu propoziţiile în care Culiţă Tărâţă, preşedintele CJ Neamţ îl acuza pe Liviu Dragnea, Ministrul Dezvoltării de fapte foarte grave. Mai concret, că Dragnea i-ar fi cerut lui să nu respecte legea la împărţirea unor fonduri către administraţiile locale, ba, mai mult, că i-ar fi solicitat „să dau la o firmă 74 de miliade”.

Culiţă Tărâţă l-a luat apoi pe NU în braţe şi a spus că acele propoziţii ar fi fost scose din context. Din care context? Probabil din întreaga emisiune publicitară difuzată cu două zile înainte de alegerile din 25 mai, emisiune în care era, practic, un mix între secvenţe de la acţiunea electorală de la Piatra Neamţ la care a participat şi Victor Ponta şi un interviu luat lui Tărâţă în biroul de preşedinte CJ.

Cum, până acum, Culiţă Tărâţă nu a venit cu emisiunea întreagă din care să se vadă dacă spusele au fost sau nu extrase din context, dacă acele propoziţii acuzatoare precum un rechizitoriu DNA ar fi comunicat, de facto, altceva, iată că fix pe principiul „cu materialul clientului” avem, tot de pe youtube, un film de 14 minute şi două secunde numit “Material UNPR”, postat de userul “TvmPiatraNeamt” (nu ştim dacă e emisiunea electorală integrală sau un prim rezumat”. Că acest user are legătură cu postul local tv cu acelaşi nume e mai presus de orice dubiu, contul respectiv având urcate 44 de materiale video pe youtube, reportaje sau emisiuni de platou difuzate sub sigla respectivă.

Iată „Material UNPR” urcat pe youtube de TvmPiatraNeamt (inutil să precizăm că dacă va fi șters e inutil – a fost copiat deja de mulţi):

În oglindă cu acest material avem clipul ultra-rezumat urcat pe youtube de contul „Ziar Piatra Neamt” (vezi la capătul articolului). Stenograma acestui ultim clip a fost contestată de Tărâţă care a spus, foarte ferm reporterului Ev. Zilei „Am văzut ce a apărut. Nu este adevărat, nu am spus niciodată așa ceva. Au înțeles ei greșit și au scos din context”. Da? Atunci hai să desfacem stenograma din clipul rezumat pe „decupajul” (cum se spune la televiziuni) din clipul de 14 minute:

min 6.45:Aţi văzut şi la împărţirea banilor prin HG 28… Chiar dacă Dragnea o vrut altceva, eu n-am pus decât şablonul normelor de aplicare a Hotărârii de Guvern numărul 28 şi indiferent cine mă ruga, nu semnez pentru nimic în lume, că nu dă socoteală Dragnea. Semnează preşedintele Consiliului Judeţean care e ordonator de credite…

min 12.03: Îmi spune domnul Dragnea, domnule, că aţi greşit, de la birou la el, că am greşit cu 93 de lei. Nu-i nimic, o să plătesc eu 93 de lei dacă asta-i greşeala. Şi vine şi le spune primarilor, după aceea, domnule, că domnul Tărâţă nu mă ascultă. Păi, dar ce să ascult? Să ascult că îmi spusese să dau la o firmă 74 de miliarde?…

min. 12.23:Eu nu-s bătut în cuie la Consiliul Judeţean şi nici el la Ministerul Dezvoltării!

Atenţie, recomandarea este să urmăriţi nu doar spusele de la momentele respective. Ci tot clipul postat de TvmPiatraNeamt! Şi să apreciaţi singuri corectitudinea afirmaţiilorNu este adevărat, nu am spus niciodată așa ceva. Au înțeles ei greșit și au scos din context”. Şi prin comparaţie, în postarea rezumat de mai jos să vedeţi dacă e vorba de vreun trucaj, de vreo editare nedeontologică sau, pur şi simplu, doar de o sinteză.

Daniel VINCA

clip tvm

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

